duminică, 10 februarie 2013

Campanii romanesti de crowdfunding: "Old Knowledge: Sketches of a simple life"


Luka Negoita si Philip Walter au calatorit timp de 6 saptamani (mai-iunie 2012) prin satele din Romania in cautarea unui stil autentic de viata. 
Si-au propus sa descopere principiile ce ghideaza traiul intr-o gospodarie de la tara, viata celor care traiesc din ceea ce cultiva si cresc. 
Au strans franturi din intelepciunea celor pe care i-au intalnit, retete culinare, leacuri babesti, legende si multe altele.
Pentru a-si finanta proiectul, au desfasurat o campanie pe Kickstarter in primavara lui 2012. Am povestit cu Luka despre aceasta experienta si despre ceea ce au invatat din ea.   



De ce ati ales crowdfunding-ul pentru proiectul vostru?
Am ales sa facem o campanie de crowdfunding pentru ca a parut o optiune realizabila pentru implementarea proiectului. Nu aveam bani suficienti pentru a realiza proiectul, asa ca mi-am spus „De ce nu?” Nu aveam nimic de pierdut.

Dupa ce criterii ati ales platforma pe care sa va promovati?
Am ales Kickstarter pentru ca imi era cunoscuta, aveam prieteni care incheiasera cu succes cateva campanii. Am apreciat de asemenea sistemul de filtrare a proiectelor, faptul ca doar cele care isi ating obiectivul financiar in timpul ales primesc banii. Acest mecanism pastreaza o calitate ridicata a proiectelor.

Cat a durat pregatirea campaniei?
Aproximativ 2 saptamani in total. Aceste doua saptamani presupun in princial planificarea campaniei, am alocat 3 zile pentru realizarea materialului video.

Cum ati realizat filmul de prezentare?
Eu si colegul meu, impreuna cu un aparat foto DSLR care avea optiunea video si un soft de editare pe computerul personal. Am construit mai multe scenarii si am incheiat prin a avea aproximativ o ora de material inregistrat. A urmat o zi de editare si gata! aveam construit filmul de 4 minute!

Cate persoane ati avut in echipa si cum v-ati impartit rolurile?
Doar eu si Philip. Am lucrat aproape la toate aspectele campaniei impreuna, am impartit tot ce era de facut si inca facem asta (nu am terminat de trimis toate recompensele).

Care a fost cel mai greu moment al campaniei si de ce?
Probabil cel mai greu moment al campaniei este cel prezent. Din pacate suntem putin in intarziere cu recompensele pe care le-am promis, asa ca provocarea pentru noi acum este sa le livram si sa ne respectam angajamentul.

Cum ati ales valorile contributiilor? Care s-a dovedit a fi cea mai populara si de ce credeti ca a fost asa?
Selectarea valorilor a fost destul de arbitrara as spune. Am crescut numarul de schite si fotografii pentru valori de donatie mai mari si am adaugat optiunea de a primi sugestii pentru calatoria noastra din partea celor care ofereau contributiile cele mai mari.

Care credeti ca sunt motivele pentru care v-ati atins/nu v-ati atins targetul?
Cred ca unul din principalele motive pentru care ne-am atins obiectivul a fost munca de promovare pe care am realizat-o. Am trimis amandoi email-uri in toate directiile, tuturor persoanelor pe care le stiam si le puteam contacta. Si am facut asta inca o data, si inca o data. Din ceea ce am inteles de la prietenii mei, e foarte important sa fii ferm in promovarea campaniei tale si sa soliciti sistematic, iar asta nu este atat de intruziv pe cat poate sa para uneori. Majoritatea oamenilor vor sa doneze, dar pur si simplu uita. Un simplu mesaj de reamintire e uneori tot ce lipseste.

Ce ati invatat din aceasta experienta?    
Asta e o intrebare care acopera foarte multe! Sa spun ca am invatat mult ar fi o subapreciere a experientei pe care am avut-o. Daca e sa vorbim strict despre crowdfunding, am invatat ca este o metoda viabila pentru a sprijini proiecte creative. Grija doar la ceea ce te angajezi sa oferi in schimbul contributiilor pe care le soliciti.

Considerati ca ati fi avut mai mult sau mai putin succes pe o platforma romaneasca de crowdfunding?  
Nu stiu, dar daca ar fi sa aleg, as spune ca as fi avut mai putin succes pe o platforma romaneasca. Asta pentru ca locuiesc in US si am multe conexiuni aici care m-au ajutat sa realizez proiectul.

Ce sfaturi puteti sa le dati celor care vor sa apeleze la aceasta modalitate de finantare?
Functioneaza! Nu te lasa intimidat! Exista o multime de oameni care sunt incantati sa sustina un proiect grozav, chiar si cu o suma mica. Personal nu am o situatie materiala foarte buna, dar chiar si asa, mi-am permis mereu sa contribui cu putin la proiecte care mi s-au parut interesante.

Facts&Figures

Scopul campaniei: Luka Negoita si Philip Walter au calatorit timp de 6 saptamani (mai-iunie 2012) prin satele din Romania in cautarea unui stil autentic de viata. Au desfasurat o campanie de crowdfunding pentru a-si finanta aceasta calatorie.
Suma: $4,400
Fonduri stranse: $5,652
Numar sustinatori: 63
Durata campaniei: 30 zile
Numar de persoane implicate in campanie: 2
Recompense: fotografii, schite, carti postale trimise de pe drum, experiente din calatorie.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa-ne comentariul tau aici!