duminică, 4 august 2013

Aniversam 7 luni cu publicarea unei povesti de succes: Cartea asta se vinde ca painea calda


Ariel este tanarul de 22 de ani care livreaza corespondenta in Bucuresti pe bicicleta, prin propria afacere. Povestea lui a strans 65 de sustinatori intr-o campanie pe crestemidei ce si-a atins obiectivul financiar in 24 de ore. Scopul: sa tipareasca o carte si sa ii incurajeze pe altii sa isi urmeze pasiunea.

Despre importanta povestii din spatele unei campanii, a materialului video si a hotararii de a face ceea ce iti place ne povesteste chiar Ariel, in seria de articole despre campaniile crestemidei.ro


De ce ai ales crowdfunding-ul pentru proiectul tau?
Mi s-a parut ca e cea mai buna metoda de a promova si finanta o idee. A fost solutia doi in unu pentru cartea mea. Faptul ca am lasat oamenii sa ma ajute s-o printez a fost o super-promovare. 

Dupa ce criterii ai ales platforma pe care sa te promovezi?
Voiam sa fie o platforma romaneasca. Crestemidei mi s-a parut cea mai draguta. Am trimis un mail, mi-a placut raspunsul si de acolo totul a mers bine.

Cat a durat pregatirea campaniei?
Cred ca sub doua saptamani.

Cum ai realizat filmul de prezentare?
Initial singur, in sufragerie, cu o camera proasta de filmat. Am primit feedback negativ de la echipa crestemidei si sugestii de imbunatatire. Apoi am gasit un amic dornic sa ma ajute. Calitatea a iesit de 100 de ori mai buna, plus ca nu eram doar eu intr-o sufragerie, ci aveam un cadru fain. Povestea mea trebuia spunsa in strada, pe bicicleta, acolo unde s-a nascut. 


Cate persoane ai avut in echipa si cum v-ati impartit rolurile?
Am fost trei: eu cu mine si cu Ariel Constantinof! Am fost haotici, dar ne-am organizat. A fost fain.

Care a fost cel mai greu moment al campaniei si de ce?
Cel mai greu moment a fost asteptarea finalizarii campaniei dupa ce s-a finantat peste 100%. Eram nerabdator sa primesc finantarea si sa scot cartea.

Cum ai ales valorile contributiilor? Care s-a dovedit a fi cea mai populara si de ce crezi ca a fost asa?
M-am pus pe mine in situatia unui „donator”. Am mai finantat proiecte pe Kickstarter.com si am observat ca mereu sunt tentat sa aleg o donatie mica, dar care-mi ofera ceva fizic. Fiecare proiect are un astfel de prag si din cate observasem era undeva pe la mijloc. Cea mai populara donatie a fost cea de 30 lei – adica a treia de „jos in sus” ca valoare – prima care oferea produsul despre care vorbeam in proiect: cartea printata. Si asa ma si asteptam sa fie.

Care crezi ca sunt motivele pentru care ti-ai atins targetul?
Cred ca „a-ti urma pasiunea” e un subiect „sensibil” si foarte in voga in prezent. Tanjim cumva dupa oameni care au reusit sa-si urmeze pasiunea. Totodata parca avem cu totii o dorinta de a face ce ne place. Cartea mea promoveaza exact asta. Povestea mea este autentica si sper ca acesta este motivul finantarii.

Ce ai invatat din aceasta experienta?   
Ca daca cineva rezoneaza cu ideea ta, va face absolut orice ii sta in putinta ca sa te ajute. Si nu vorbesc de donatii, ci de oameni care, afland de proiect, m-au contactat si s-au oferit sa ma ajute cu diverse aspecte non-financiare.

Ce sfaturi poti sa le dai celor care vor sa apeleze la aceasta modalitate de finantare?

  • E nevoie de un video bun.
  • Conteaza ideea, dar si povestea din spatele ideii. Uneori uitam sa spunem povestea, crezand ca nu-i importanta. Dar ea este extrem de importanta.
  • Tine fanii aproape de tine.
  • Stai calm si tine-te de plan, se va finanta.

Facts&Figures
Scopul campaniei: Tiparirea unei carti denumita sugestiv "Cartea aceasta se vinde ca painea calda"
Suma: 2000 lei
Fonduri stranse: 4344 lei
Numar sustinatori: 65
Durata campaniei: 30 de zile
Numar de persoane implicate in campanie: 1
Recompense: o livrare cu Tribul in Bucuresti, cartea sub forma de ebook si printata, publicarea numelui sustinatorului in versiunea tiparita a cartii, spoke card cu Tribul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa-ne comentariul tau aici!