sâmbătă, 7 septembrie 2013

Interviu cu Alin Tanasa de la Galeria A1 - Stagiunea A1 a primit pe crestemidei.ro peste 8.000 RON

Cum ați ajuns la crestemidei.ro, deci la crowdfunding  ca metodă de finanțare ?
O prietenă de-a noastră, Maria Surducan, derula cu succes o campanie simpatică cu un prâslea pe Creștem Idei. Iar noi o susțineam și aplaudam cu patos din tribune.

Cum s-a creionat începutul acestui proiect, se poate descrie un mini-plan, în câțiva pași, al procesului de finanțare ?
Cât a durat campania:  2 luni

Cum s-a realizat clipul de prezentare:

La Adriana în curte, la un burger party. Un prieten și-a adus camera de filmat, am încropit o tablă de scris dintr-o bucată de muss și fiecare a scris o dorință pe ea. De altfel, am și început să facem evenimente, de la: „îmi doresc să...” și din momentul în care am ne-am dat seama că cel mai sigur și distractiv ar fi să punem chiar noi în practică aceste dorințe.


Cum s-au împărțit rolurile în echipă:

În afara faptului că măgăreața de a vorbi la cameră a căzut pe o singură persoană, în rest toată lumea a contribuit cu cea mai mare plăcere, în măsura timpului disponibil.

Cum s-au ales valorile contribuțiilor:

Ne-am consultat cu Cătălina de la Creștem Idei, care ne-a ajutat foarte mult la treaba asta. Cum proiectul nostru nu era unul concret, din care să rezulte, de exemplu, o carte publicată, un obiect, ceva singular, ci era mai degrabă o serie de întâmplări frumoase pe care ni le doream materializate, stabilirea recompenselor s-a dovedit o sarcină mai dificilă decât am fi crezut inițial. Dar cred că ne-am achitat decent de ea. Mă rog, urmează să trimitem pachetele, dar ne ocupăm de treaba asta.


Care au fost motivele pentru care v-ați atins obiectivul de finantare?

Cred că sunt aceleași pentru care oamenii vin la evenimentele noaste și ne susțin în permanență. Apreciază cred un fel de onestitate : facem proiectele de dragul proiectelor, nu există o altă motivație.

Ce sfaturi practice le-ați oferi celor care doresc o astfel de finanțare ?

Să fie sinceri. Dacă-și doresc cu adevărat să-și realizeze un vis, atunci o platformă precum Creștem Idei e locul perfect de finanțare. Cu condiția să fie sinceri și să spună o poveste.

Ce ne pregătește Galeria A1 prin finanțarea de pe crestemidei.ro ?

Știți expresia aia, negativă de obicei: „a face ceva pe genunchi”? Cam așa suntem noi, doar că în cazul nostru nu vrea să spună decât că A1 e în primul rând un grup de prieteni, iar ședințele și mesele rotunde nu ne caracterizează. De obicei lucrurile au felul lor natural de a se așeza, iar pentru asta genunchii sunt la fel de buni. Cu siguranță va urma un recital de ceva, încă nu spunem ce anume și o instalație cu un turn, de fapt cu două. Dar vor fi și altele, cu siguranță.

Ați mai apela la crowdfunding ca metodă de finanțare ?
Absolut, mi se pare cea mai onestă și directă formă de finanțare.


Facts&Figures

Scopul campaniei: finanțare stagiunii A1 pe 2013


Suma: 8.000 de lei

Fonduri strânse: 8.325 lei

Număr susținători: 32

Durata campaniei: 2 luni

Număr de persoane implicate în campanie: în filmuleț apar 10 purtători de A1 și cu Florin din spatele camerei, 11, cât o echipă de fotbal din liga C, unde încă se mai joacă din plăcere. Dar la campanie a mai contribuit și Roxi, George, Mak, Adița care a donat off the record, Adela la fel…

Recompense: stickere A1, cărți poștale, fotografii, insigne A1, mufine și biscuiți făcuți de Prăjitureasa, invitații la recitalul de vioară, oră de pian cu Alexandru Negriuc


http://crestemidei.ro/en/galeriaA1 


Maria Stefania Ionel
Voluntar Crestem Idei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa-ne comentariul tau aici!